روش های درمان واریس

جهت مشاوره درمان واریس با ما تماس حاصل نمایید : (تلفن: 03132242165) در راستای آموزش بهترین روش درمان واریس و روش های تشخیص واریس با ما همراه باشید و از نکات آموزشی دکتر هادی زاده استفاده نمایید.

مقاله زیر را که ماحصل و خلاصه چند مقاله از دکترهادی زاده ( بهترین متخصص واریس ایران )( بهترین متخصص واریس اصفهان ) را به شما علاقمندان عزیز تقدیم می نماید.

درمانهای با کمک کاتتر با استفاده از فرکانس رادیویی یا لیزرجدیدترین و بهترین روشهای درمان واریس و نارسایی های وریدی هستند. در این درمان ها پزشک با استفاده از یک لوله بسیارظریف به نام کاتتر به درمان واریس ونارسایی وریدی می پردازد.

لیزر واریس نه تنها تاثیر منفی بر گردش خون نمیگذارد بلکه بشدت برسلامت عمومی و بهبود گردش خون بیمارموثرمی باشد چرا که سیاهرگ های عمیق تر پا،حجم بیشتری از خون را می تواند مدیریت کنند۰

درفلبکتومی سرپایی-پزشک میتواند با ایجاد گروهی سوراخ کوچک در پوست، رگهای واریسی کوچکتر را بردارد۰تنها بخشی از پا که قرار است سوراخ پوستی در آن ایجاد شود بی حس میشود۰در این روش جای زخم بسیار جزیی باقی می ماند۰

رگهای واریسی که در دوران بارداری ایجاد میشوند معمولا ظرف سه تا دوازده ماه پس از زایمان، بدون درمان بهبود می یابند۰
واریس ونگرانی های آن

دکتر هادی زاده

علل واریس :

  • دریچه های ضعیف یا آسیب دیده می توانند منجر به رگهای واریسی شوند۰
  • شریان هاخون را از قلب به بافت ها حمل می کنند و وریدها خون را از بدن به قلب باز میگردانند،پس خون می تواند دوباره به چرخش در بیاید۰
  • برای بازگشت خون به قلب، رگ های پا باید برضد جاذبه کارکنند۰
  • انقباضات ماهیچه ای در پایین پاها به عنوان پمپاژ عمل میکند ودیواره رگ ها به بازگشت خون به قلب کمک میکنند۰
  • دریچه های کوچکی در رگ ها وجودارندبرای اینکه جریان خون به سمت عقب متمایل نشودکه به این دریچه ها، دریچه های لانه کبوتری گفته می شود.
  • اگر این دریچه ها ضعیف یا آسیب دیده باشند، خون میتواند به سمت عقب برگردد وباعث شود که سیاه رگ نارسایی داشته باشد۰

روش تشخیص واریس

تشخیص واریس

قبل از تصمیم گیری ، در مورد روش درمانی مناسب معمولا سونوگرافی و دیگر روش ها  یکی از روش های تشخیص واریس می باشد  انجام میشود تا رفلاکس وریدی مشخص شود، ومعلوم شودکه در واقع بیمار واریس شدید دارد و نیاز به انجام روشهای درمانی برای نجات از درد پا و سنگینی است .

سونوگرافی داپلر چیست؟

پس از انجام معاینات بالینی و سوال از بیمار در خصوص سوابق پزشکی و سابقه احتمالی واریس در اعضای خانواده او نوبت به بررسی عروق میرسد تا بتوان سلامت عروق را به دقت وارسی نمود . این بررسی معمولا با سونوگرافی داپلر به عمل می آید . با انجام سونوگرافی وضعیت جریان خون در وریدها به دقت بررسی و شرایط وریدی مشخص میشود .

پلتیسموگرافی

به جز سونوگرافی داپلر ، روش های دیگر همچون پلتیسموگرافی برای بررسی دقیق عروق عمقی ( بررسی ترومبوز ورید های عمقی ، گرفتگی و….) نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت نیاز امکان دارد پزشک برای بیمارتست های تشخیصی دیگر نیز استفاده کند.

سونوگرافی داپلر

از دیگر روش های تشخیص واریس  این نوع سونوگرافی برای اندازه گیری سرعت جریان خون در رگ ها استفاده می شود . سونوگرافی داپلر ، به علت رنگی بودن تصویر واضح تری از ورید ها به متخصص واریس پا نشان میدهد .

تشخیص واریس اصفهان

ونوگرافی چیست؟

ونوگرافی یکی از این روش هایی است که برای ارزیابی وضعیت ورید مشخص یا سیستم وریدی استفاده میشود . تشخیص ترومبوز عروق عمقی یا لخته خون در عروق عمقی و رگ های واریسی پیش از جراحی یا مشکلات مادرزادی عروقی ، بررسی عملکرد دریچه های وریدی یا تشخیص انسداد عروقی و وریدی از جمله مواردی است که ونوگرافی در تشخیص این مشکلات به کار گرفته میشود .

ام آر آی و سی تی اسکن

گاهی برای تشخیص ورید های عمقی باید از ام آر آی و سی تی اسکن استفاده کنیم.

روش درمان واریس با لیزرداخل عروقی و آراف داخل عروقی، ازروشهای بسیارجذاب وپرکاربرددردرمان موفق بیماریهای وریدی هستندکه می توانندباعث درمان کامل این نوع بیماری هاشوند.

روش های تشخیص واریس ازسالها قبل در اصفهان توسط دکتر محمود هادی زاده  پایه گذاری شده وبیماران بسیاری تحت درمان کامل قرارگرفته و به بهبودی کامل دست پیداکرده اند.
مزیتهای فراوان درمان واریس بالیزرداخل عروقی عمقی وآراف، بسیارزیادبوده واین روشهای درمانی مطلقانیازبه استراحت وبستری درمنزل یابیمارستان ندارند وبصورت دائمی وقطعی، بیماری رابرطرف می کنند.

واریس ونارسایی های عروقی عوارض زیادی دارندوهدف از عمل لیزر اندوونوز ، جلوگیری ازترومبوز یا لخته شدن ورید صافنوس ودرمان نارسایی آن است. بندرت ، شرایطی وجود دارد که لخته بتواند به سیستم وریدهای عمیق گسترش یابد و باعث ایجاد DVT (ترومبوز وریدی عمقی) شود.

در صورت بروز چنین اتفاقی ، یک دوره کوتاه از داروهای رقیق کننده خون برای درمان و جلوگیری از گسترش بیشتر لخته ضروری است. از عوارض دیگر واریس عفونت پوستی (که با انجام روش تحت شرایط استریل جلوگیری می شود) و خونریزی است.

سوال:درمان لیزر / RF چگونه با سایر گزینه های درمانی ، از جمله جراحی مقایسه می شود؟
جواب: نسل های قبلی درمانهای واریس، شامل جراحی بودندکه جراحی واریس را انجام می دادند که در آن کل ورید صافن از طریق برش های بزرگ پوست ، با نتایج زیبایی کم وباقی ماندن اثرات زیادبرروی پوست برداشته میشدولی درحال حاضر، بااستفاده ازلیزرداخل عروقی، اینکارتوسط دکترهادی زاده در مرکز واریس اصفهان بدون بیهوشی وبستری انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید