ورزش برای درمان واریس چه جایگاهی دارد؟

درمقالات قبلی، مطالب متنوعی درموردواریس وبیماریهای وریدی که حاصل جمع اوری ازمقالات گوناگون دکترهادی زاده ( بهترین متخصص واریس اصفهان ) است .

تقدیم شماعزیزان شدو اینک ادامه مطلب: نقش ورزش دردرمان واریس اشاره کردیم. دراین مقاله ، ادامه مطلب راپی می گیریم.اگرمدت طولانی نشسته اید .

پس از هر ساعت مدت کوتاهی برخیزید و راه بروید تا پاهایتان خون را به قلب برگردانند. همین امر در مورد سفرهای جاده ای صادق است – هر 45-60 دقیقه ، اتومبیل خودرا برای یک پیاده روی کوتاه متوقف کنید.

نزدیک شعله های باز یا وسایل گرم نایستید.
چراکه گردش خون تحت تاثیرقرارگرفته وواریس بدتر می شود.
. غذاهای شور کمتری بخورید
نمک در بدن در گردش مایعات اختلال ایجاد می کندوورم ( ادم) راتشدیدمی نماید.

. در حالت نشسته نخوابید

در این وضعیت ، گردش خون دشوار است. پاها را به صورت افقی قرار دهید تا فشاروارده بر رگ ها کاهش یابد.

به یاد داشته باشید ، حتی پیروی دقیق از توصیه های ورزش توصیع شده توسط ما نیز درمان واریس رابدنبال ندارد. بامرکزفوق تخصصی واریس دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)، فوق تخصص فلبولوژی تماس بگیرید – این تنها راه خلاص شدن از رگهای بیمار برای همیشه است.

ورزش برای درمان واریس

دکترهادی زاده در مورد مراحل بعدی وورزش برای پیشگیری ازواریس به شما می گویند – گاهی اوقات مصرف دارو است ، گاهی یک درمان بدون درد و سریع ، اما همیشه درمان با تغییر در سبک زندگی و ورزش همراه است. ما فقط در مورد سبک زندگی صحبت کردیم. حال بیایید موثرترین تمرینات را به شما نشان دهیم.

این تمرینات مخصوص ورزشی علائم واریس را کاهش می دهد ، رشد آن را کند می کند و از عوارض جلوگیری می کند.

نارسایی رگهای خونی عمدتا به دلیل رکود خون است. تمرینات ورزشی پا برای واریس و ورم به کاهش فشار خون درعروق و حفظ گردش خون کمک می کند. همچنین تون دیواره های وریدی را بهبود می بخشد – به طوری که حتی با افزایش فشار ، رگ ها منبسط نمی شوند.

ورزش برای درمان واریس

انتخاب ورزش به مرحله بیماری بستگی دارد. اما در هر صورت ، شعار “راه رفتن و دراز کشیدن بهتر از نشستن و ایستادن است” را دنبال کنید.

پیاده روی ، دویدن ملایم ، دوچرخه سواری و شنا همه ازانواع مفیدورزش هستند. آسانترین راه برای راه رفتن ، درگیر شدن عضلات ساق پا ، بهبود گردش خون است. موقعیت ها را مرتبا تغییر دهید و پاها را بالا بیاورید.

اگر پاهای شما هنوز درگیر رگهای واریسی ضخیم نبوده و فقط علائم اولیه بیماری قابل مشاهده است ، اقدامات ورزشی زیر برای شما مفید خواهد بود:

درموقع ورزش برای درمان واریس، روی انگشتان پا بایستید ، و سپس پاشنه های پا را به آرامی پایین بیاورید تا زمانی که کف آنها را لمس کند. انگشتان خود را دوباره بلند کرده و تمرین را تکرار کنید.

از پای چپ خود را بالا آورده و حرکت دهید ، مثل اینکه یک هشت را توصیف می کند. این کارورزشی را با پای راست خود تکرار کنید ، در محل حرکت کنید و زانوهای خود را بچرخانید،این یک ورزش مناسب برای واریس است.

زانوها را تا جایی که ممکن است بالا ببرید – تا سطح کمر. صاف بایستید و دستان خود را جلوی خود دراز کنید. آرام بنشینید. زانوها را در حدودپاها نگه دارید و دستان خود را در پشت صندلی قراردهید. پاها را به سمت تنه بالا آورده و سپس آنها را به سمت جلو دراز کنید.

در واقع ، اقدامات ورزشی شما در جهت بهبود گردش خون در اندام تحتانی است.

حال بیایید کار با پا را بررسی کنیم – این یک تمرین ابتدایی است و به تلاش زیاد و زمان زیادی احتیاج ندارد.

نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

دراز بکشید یا در حالی که پاها را بالای زانو قرار دارید بنشینید.

از نوک انگشتان خود به عنوان برس استفاده کنید و یک دایره در هوا بکشید. کل پای خود را حرکت ندهید ، فقط مچ پا را حرکت دهید.

پاهارا درموقع ورزش درحدتوان به سمت خود بکشید . گرما را در عضله ساق پا احساس خواهید کرد.

یک ورزش مناسب دیگرانستکه با حرکت دادن عضلات ساق پا انگشتان پا را کشیده و پاشنه خود را پایین بیاورید.

پاهای خود را بعنوان یک حرکت ورزشی مناسب بچرخانید – حرکتهاابتدا به سمت بیرون ، سپس به سمت یکدیگر باشند.

تمرین ورزشی را چندین بار تکرار کنید.

برای چنین فعالیت هایی نیازی به تجهیزات خاصی ندارید. روی کاناپه مورد علاقه خود بنشینید ، پاها را بلند کنید و مفاصل خود را ورزش دهید. فراموش نکنید که برای وریدهای واریسی به طور منظم ورزش کنید و سپس می توانید گردش خون خود را به راحتی بهبود بخشید.

لازم بذکراستکه این حرکات ورزشی، فقط نقش مکمل دردرمان واریس دارندودرمان اصلی، همانستکه بصورت لیزرواریس دراصفهان(درمان واریس با لیزر در اصفهان) توسط دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان) برای بیماران گرامی انجام می پذیرد.
ما حتی یک سری تمرینات موثرتر نیز داریم – با استفاده از آن شما عضلات و مفاصل نه تنها پاها ، بلکه سایر قسمت های بدن را نیز کشش خواهید داد. اما این به زمان بیشتری نیاز دارد تا پیدا شود. اگر این امکان وجود ندارد ، در تمرینات قبلی بایستید. اگر می توانید دقیقه های اضافی بسازید ، مواردی را که در بالا توضیح داده شد و به علاوه این مجموعه را نیز انجام دهید.

ورزش، گردش خون را در سراسر بدن تحریک می کند ، نه فقط در پاها واین بسیارموثراست.

سایرحرکات ورزشی رادرمقالات دیگردکترهادی زاده پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید