تفاوت لیزر واریس با جراحی واریس

همانگونه كه در قسمت اول اين مجموعه مقالات اشاره شد درمورد تفاوت لیزر با جراحی : ليزر واريس در درمان انواع واريس ها عملكردي بسيار خوبی داشته و همين موضوع باعث برتري و ارجعيت ليزر واريس نسبت به جراحی واريس و ساير روش هاي درمان واريس دارد .

درقسمت قبل اشاره شد كه ليزر واريس با توجه به سهولت انجام و راحتي بيمار و عدم نياز به بيهوشي و بستري كه ميتواند عوارض زيادي را به همراه داشته باشد نسبت به جراحي واريس ارجع مي باشد .

مقايسه ليزر واريس با جراحي واريس
( مرکز واریس اصفهان :تلفن: 09211016462 _ 03132242165)

 

تفاوت لیزر واریس با جراحی

نكته ي ديگر در تفاوت لیزر با جراحی آن است كه بسياري از بيماران اصولا نميتوانند تحت جراحي واريس قرار گيرند ؛ كه اين مسئله دلايل گوناگوني دارد ؛

از جمله اين كه برخي بيماران مبتلا به نارسايي هاي قلبی و اختلالات شديد قلبی و عروقی مي باشند كه اين مسئله سبب ميشود اين بيماران نتوانند تحت هيچ نوع جراحي از جمله : جراحي واريس قرار بگيرند ؛

درحالي كه همين بيماران مبتلا به نارسايي هاي قلبی در كلينيك واريس اصفهان به راحتي تحت درمان واريس با استفاده از ليزر قرار گرفته و به درمان كامل دست پيدا كردند .

از سوي ديگر بسياري از بيماران مبتلا به چاقي هاي بسيار شديد ميباشند و از انجايي كه چاقی يكي از دلايل ايجاد واريس ميباشد بسياري از اين بيماران همزمان با چاقي مبتلا به واريس هاي شديد نيز هستند .

اين بيماران نميتوانند به دليل چاقي هاي شديد تحت جراحي قرار گيرند و از طرف ديگر وجود واريس حتي براي جراحي چاقي نيز خود يك عامل خطر ساز است كه ميتواند باعث ايجاد لخته هاي خوني و آمبولي ريه شود .

در چنين بيماران ، بيماراني كه چاقي هاي شديد دارند نياز به درمان واريس با استفاده از روش هاي غير جراحي ميباشند تا بيماران از عوارض مختلف جراحي در امان بمانند.

در اين صورت نيز ليزر واريس ارجعيت و برتري بسيار زيادي نبست به جراحي دارد؛ هرچند هماهنگونه كه إشاره شد خود چاقي يكي ازعوامل مستعد كننده به ايجاد واريس ميباشد .

درمان چاقي ميتواند يكي از از اصول أساسي براي درمان واريس ميباشد كه البته در بيماران با چاقي هاي شديد و چاقي هاي مرضي فقط با استفاده از ليزر واريس ، RF واريس ، چسب واريس و ساير روش هاي درمان واريس كه نياز به بستري و بيهوشي ندارد انجام ميپذيرد.

دیدگاهتان را بنویسید