درمان واریس چگونه انجام می شود

درمان قطعی واریس چگونه انجام می شود؟

درمان قطعی واریس بابهترین روشهای جدیدهمانگونه که درمقالات قبلی بیان گردید،ازسالهاقبل بااستفاده ازلیزرواریس دراصفهان(درمان واریس بالیزردراصفهان) دردسترس قرارگرفته است. درمان قطعی واریس به دودسته مختلف قابل تقسیم می باشدکه عبارتندازدرمان بصورت محافظه کارانه ودرمان بصورت مداخله ای .

درمان بصورت محافظه کارانه ، بیشتربراستفاده ازجوراب واریس واستفاده ازبرخی داروها متمرکزاست ونتیجه آن پیشگیری ازبدترشدن وضعیت بیماری می باشد.درمانهای مداخله ای ، بردرمان بیماری موجودوجلوگیری ازبدترشدن آن ودرمان عوارض آن تمرکزدارد.
درادامه این نوشتار، به بحث درموردانواع درمان قطعی واریس بصورت مداخله ای می پردازیم.لازم بذکراستکه انواع درمان ازجمله لیزرواریس پادراصفهان(درمان واریس پا بالیزردراصفهان)درمرکزواریس اصفهان ، توسط دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس)(بهترین متخصص واریس اصفهان) دراختیارشماعزیزان قراردارد.

اسکلروتراپی:

اسکلروتراپی رگهای اندام تحتانی چیست؟

این روش مبتنی بر تزریق مواد خاصی به داخل ورید است که تحت تأثیر آن نارسایی وبدشکلی رگ ازبین رفته وعروق نارسا، به شکل قبلی وطبیعی دیده شده ونارسایی برطرف می شود. یک جزءاجباری ، برای مدت پس از درمان ، پوشیدن مداوم بانداژهای الاستیک یا جوراب واریس است که بسته شدن مداوم دیواره های ورید را تضمین می کند و ازایجادنارسایی مجدد در آن جلوگیری می کند.

مزایای اسکلروتراپی وریدهای اندام تحتانی چیست؟

از مزایای اسکلروتراپی دردرمان قطعی واریس می توان به عدم وجود عوارض شدید ، کارایی بالا و …. اشاره کرد. این روش به صورت سرپایی انجام می شود و 5-6 دقیقه طول می کشد. و یک اثر زیبایی بهینه را فراهم می کند. در طول درمان ، محدودیت ها حداقل است و فقط باید جوراب واریس بپوشید و بدن را در معرض گرما قرار ندهید. بلافاصله پس از تزریق ، می توانید زندگی عادی داشته باشید.

نتایج اسکلروتراپی چیست؟

با یک دوره درمانی مناسب ازاسکلروتراپی ، می توان درمان بیش از 90٪ از رگهای نارسا و تلانژکتازی را انجام داد.

لازم به یادآوری است که اسکلروتراپی نمی تواندلزوماهمیشه پس از اولین تزریق، بهبودی نهایی را ایجاد کند ودر بعضی موارد دوره های مکرر اسکلروتراپی لازم است. در این راستا ، معاینات پیشگیرانه منظم توسط یک متخصص فلبولوژی بسیار مهم است.

درمان قطعی واریس چگونه انجام می شود
درمان قطعی واریس چگونه انجام می شود

عوارض جانبی و عوارض احتمالی اسکلروتراپی فشاری چیست؟

خارش پوست در محل های تزریق ممکنست گهگاه احساس شوندولی این احساس،نادر است و معمولاً طی 1-2 ساعت تا چند روز پس از اسکلروتراپی خود به خود برطرف می شوند. عوارض اسکلروتراپی بسیار نادر است. ظهور تلانژکتازی های جدید که نیاز به درمان مکرر دارند ، بسیار کمتر مشاهده می شود.

در کلینیک ما ، از یک روش اسکلروتراپی برای درمان قطعی واریس دربرخی موارداستفاده می کنیم ، که اجازه می دهد این عمل تحت بی حسی موضعی انجام شود ، مدت اسکلروتراپی فقط چنددقیقه است. بلافاصله بعد از انجام اسکلروتراپی، بیمار به خانه می رود ، و بلافاصله می تواند شروع به کار کند.

در هر صورت در حین عمل احساس ناخوشایندی نخواهید داشت.

متأسفانه ، وقتی قطر رگهای نارسا بسیار زیاد است ، ممکنست نتوان اسکلروتراپی رابخوبی انجام دادوممکنست نیازباشدفلبکتومی انجام شود.درمیکروفلبکتومی از دو یا چند برش کوچک استفاده می شود ، در حالی که تنه های اصلاح شده قبلی بالیزر، رگه های واریس سطحی با استفاده از پروب های فلزی یا پلاستیکی مخصوص برداشته می شوند. به منظور افزایش نتیجه زیبایی عمل ، برای از بین بردن انشعابات واریسی ، از روش میکرو فلبکتومی استفاده می شود. در این حالت ، شاخه های رگ نارسا از طریق سوراخ های پوستی با استفاده از قلاب های فلزی مخصوص برداشته می شوند. بخیه زدن بعد ازمیکروفلبکتومی نیازی نیست.

استفاده از جوراب فشاری بعد از عمل توصیه می شود. شرایط پوشیدن لباسهای فشاری توسط پزشک تعیین می شود. تمرینات مکرر در طول روز برای پاها توصیه می شود. یک پیاده روی طولانی مزیت زیادی نسبت به ورزش مکرر اما کوتاه در طول روز ندارد.

به کسانی که مبتلابه این بیماری هستند توصیه می شود در حالی که در حال استراحت هستید ، سعی کنید پاهای خود را بالاتر قرار دهید.

احتمال عود واریس اندام تحتانی چقدر است؟

عود نه بعد از اسکلروتراپی و نه بعد از لیزر، دربیمارانی که توسط دکترهادی زاده (بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان)درمان شده اند، دیده نشده است.
همانگونه که اشاره شد، درمان واریس های بزرگ وطنابی، نیازبه لیزرواریس یااستفاده از RF داردکه درمرکزواریس اصفهان، دراختیاربیماران محترم قراردارد.(لیزرواریس دراصفهان توسط بهترین متخصص واریس پاایران،بیش ازیک دهه استکه دراختیارهموطنان عزیزقراردارد.)

https://darmanevaris.com/

دیدگاهتان را بنویسید